Procedura zwrotów
Procedura zwrotu jest bardzo prosta. Jeżeli jesteś osobą fizyczną, masz 14 dni na odstąpienie od umowy. Wystarczy napisać do nas e-mail z uzasadnieniem zwrotu. Jeśli towar jest uszkodzony lub dostarczono inny, wystarczy, że prześlą Państwo do nas e-mail z danymi, zdjęciami oraz numerem zamówienia, ewentualnie fakturą, a następnie w ciągu 14 dni odeślą Państwo towar. Po otrzymaniu zwrotu sprawdzimy przesyłkę i jeśli wszystko się zgadza, szybko zwrócimy środki.
Nasze sugestie:
1. Zawsze poinformuj nas o zwrocie
Jeśli odsyłają Państwo towar, prosimy o wcześniejszy kontakt – najlepiej telefoniczny lub mailowy. Prawo jest po stronie kupującego, ale jeśli nas o tym nie poinformują Państwo, możemy nie wiedzieć, że odstępują Państwo od zamówienia. Zalecamy jak najszybsze odesłanie zwrotu kurierem, ponieważ paczka może dotrzeć po upływie 14 dni, a wtedy zwrot może zostać uznany za nieskuteczny.
2. Odmowa przyjęcia towaru
Jeśli zdecydują się Państwo na rezygnację z zakupu i odmówią przyjęcia przesyłki, również prawo jest po Państwa stronie. Jednak w takim przypadku obciążymy Państwa kosztami zwrotu towaru.
3. Bezpieczne pakowanie zwracanego towaru
Jeśli towar zostanie odesłany w niedbałym opakowaniu i ulegnie uszkodzeniu w transporcie, zwrócimy kwotę odpowiadającą wartości uszkodzonego towaru, który do nas dotarł. Państwa obowiązkiem jest odpowiednie zabezpieczenie towaru na czas wysyłki.
4. Nie przyjmujemy zwrotów na nasz koszt
Jeśli odsyłają Państwo nieuszkodzony towar po prostu dlatego, że rezygnują Państwo z zakupu, i oczekują, że pokryjemy koszty zwrotu – taki zwrot nie zostanie przez nas zaakceptowany. Koszt odesłania towaru pokrywa zamawiający.
5. Odbiór przesyłki i sprawdzenie towaru
W momencie odbioru paczki od kuriera należy dokładnie sprawdzić jej stan oraz stan opakowania pod kątem ewentualnych uszkodzeń. W razie stwierdzenia uszkodzeń należy sporządzić protokół szkody – nawet na zwykłej kartce papieru, jeśli kurier nie ma przy sobie odpowiednich formularzy. Posiadanie protokołu jest konieczne do zwrotu produktu i umożliwia nam wymianę uszkodzonego towaru na nowy, zgodnie z obowiązującym prawem. Jeśli nie będzie protokołu szkody, ubezpieczenie towaru może zostać nieuznane, a firma kurierska może odmówić wypłaty odszkodowania.
Brak protokołu może prowadzić do komplikacji między kupującym a sprzedającym w kwestii uznania zwrotu towaru, poniesienia kosztów lub wymiany produktu.